ေအာင္ျမင္မွုဆိုတာ ရလဒ္လား၊လုပ္ရပ္လား -လုထုစိန္၀င္း

1:32 PM Posted by mintaryar

အေတာ္မ်ားမ်ားက လူငယ္စာေရးဆရာ (လူငယ္ေတြအေၾကာင္း ေရးတာကိုေျပာတာပါ) အျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳထားၾကၿပီးေတာ့ လူငယ္ေတြအေၾကာင္း စာေရးေပးဖို႔ အၿမဲလိုလိုေတာင္းဆိုတတ္ၾကတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူငယ္ေတြအတြက္ ေအာင္ျမင္ေရးတို႔၊ ဘ၀လမ္းၫႊန္တို႔၊ ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို လုိခ်င္ၾကတာမ်ားတယ္။ ေအာင္ျမင္ေရးဆိုတာ လူငယ္တိုင္းအတြက္ ဘ၀ရည္မွန္းခ်က္လို႔ သူတို႔ယူဆထားၾကပံုရပါတယ္။

လမ္းမၫႊန္တတ္
ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္အစိတ္ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ လုပ္ခဲ့ဖူးေတာ့ ေက်ာင္းသားလူငယ္ေတြနဲ႔ လက္ပြန္းတတီး နီးစပ္မႈရွိပါတယ္။ လူငယ္ေတြရဲ႔ စ႐ိုက္ကုိလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးနားလည္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူငယ္ေတြနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ စာမ်ိဳးေတြ အေရးမ်ားတာျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေအာင္ျမင္ေရးစာေပမ်ိဳး၊ ဘ၀လမ္းၫႊန္စာေပမ်ိဳး ေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒါေတြကို နားလည္းမလည္ပါဘူး။ ေအာင္ျမင္သူဘ၀မ်ိဳး တစ္ခါမွ မရခဲ့ဖူးသလို ဘ၀လမ္းၫႊန္လုပ္ဖို႔ဆိုတာလည္း ကုိယ့္ဘ၀ကုိယ္ေတာင္ လမ္းမၫႊန္တတ္လို႔ အသြားမေတာ္တစ္လွမ္း ဆိုတဲ့ ခရီးမ်ိဳး ခဏခဏေရာက္သြားခဲ့ဖူးတာေလ။ ဒီေတာ့ သူမ်ားေတြကို ေအာင္ျမင္ေအာင္ ဘယ္လမ္းၫႊန္ႏိုင္မွာလဲ။

သူမ်ားတာလို႔ လုိက္မတာနဲ႔
ကုိယ္ေရးခဲ့တာေတြကို ျပန္စဥ္းစားၾကည့္မိတယ္။ အမ်ားစုက လူငယ္ေတြ ကုိယ့္ကုိကုိယ္ယံုၾကည္မႈအားနည္းၿပီး သူမ်ားကို အားကိုးလြန္းတာေတြ ေပ်ာက္ေအာင္လုပ္ဖို႔အေၾကာင္း၊ သူမ်ားကြန္ပ်ဴတာဆို လုိက္တာလိုက္၊ သူမ်ား အယ္လ္စီစီအိုင္ဆို လိုက္အိုင္လိုက္၊ သူမ်ား ကိုရီးယားဆို လုိက္ယားလုိက္ လုပ္မေနၾကဘဲ ကုိယ္ဘာ၀ါသနာပါတာလဲ၊ ကုိယ္ဘာျဖစ္ခ်င္ လုပ္ခ်င္တာလဲဆိုတာကို ကိုယ့္ဟာကုိယ္ ေသေသခ်ာခ်ာသိေအာင္လုပ္ၿပီး ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ေလွ်ာက္ဖို႔အေၾကာင္း Nothing is impossible under the sun ေလာကႀကီးမွာ မျဖစ္ႏိုင္တဲ့အရာ ဘာမွမရွိဆိုတာကို ယံုၾကည္ဖို႔အေၾကာင္း၊ လူျဖစ္လာခိုက္မွာ လူပီသေအာင္ေနဖို႔အေၾကာင္း လူတိရစၧာန္ Manimal မျဖစ္ေစသင့္ေၾကာင္းဆိုတဲ့အေၾကာင္းေတြသာ မ်ားတာကို သတိထားမိပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးေတြကို ေအာင္ျမင္ေရးစာေပလို႔ မေခၚႏိုင္ဘူးထင္တာပါပဲ။

ဆံုး႐ံႈးသူေတြလား
ေအာင္ျမင္ေရးဆိုတဲ့ စကားေျပာၾကလြန္းေတာ့ ေအာင္ျမင္ေရးဆိုတာ ဘာလဲဆိုတဲ့အေၾကာင္း စဥ္းစားၾကည့္တယ္။ ပညာေရးမွာျဖစ္ျဖစ္၊ စီးပြားေရးမွာျဖစ္ျဖစ္၊ လူမႈေရးမွာျဖစ္ျဖစ္ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္၊ ေပါက္ေပါက္ေျမာက္ေျမာက္ျဖစ္တာကို ဆိုလုိတာလား။ ဒါဆိုရင္ တစ္ဖက္ဖက္မွာ လူတစ္လံုးသူတစ္လံုး ျဖစ္မလာသူေတြက မေအာင္ျမင္တဲ့ ဆံုး႐ံႈးသူေတြလား။ တစ္သက္လံုး မ်က္ႏွာငယ္ငယ္နဲ႔ ေနရမွာလား။ ဒီလိုေတာ့ မဟုတ္ေသးဘူးထင္တယ္။ လူ႔ေလာကမွာ ထူးခၽြန္ေပါက္ေျမာက္ၿပီး ထိပ္ဆံုးေရာက္သူနဲ႔ သူလိုငါလို အလယ္အလတ္ေနရာေလာက္ေရာက္သူ ဘယ္သူက ပိုမ်ားသလဲ။ စဥ္းစားဖို႔ေတာင္မလိုဘူး။ လူတိုင္းသိပါတယ္။ လူမ်ားစုႀကီးျဖစ္တဲ့ သူလိုငါလိုအလယ္အလတ္သမားေတြကို ပစ္ပယ္ထားလိုက္ရင္ ဘယ္ႏိုင္ငံဘယ္လူ႔အဖြဲ႔အစည္းမွ တိုးတက္ထြန္းကား မလာႏိုင္ပါဘူး။ ထိပ္ဆံုးေရာက္ လူခၽြန္လူမြန္ေတြနဲ႔ခ်ည္း လူ႔ေလာက သာယာလွပေအာင္ ဖန္တီးလို႔မရပါဘူး။

ဂ်ီပီေလးလည္း ေကာင္းတာပဲ
ေအာင္ျမင္မႈကို အမွတ္ဘယ္ေလာက္ရသလဲ။ ရာထူးအဆင့္ ဘယ္ေလာက္ျမင့္သလဲဆိုတဲ့ ရလဒ္နဲ႔ သတ္မွတ္တယ္ ဆိုတာလည္း မွန္တယ္လို႔မထင္ဘူး။ ကမ႓ာ့ထိပ္သီးစာရင္း၀င္ ႏွလံုးအစားထိုးကုသမႈဆရာ၀န္ႀကီးျဖစ္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ေတာႀကိဳအံုၾကားမွာ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ေလးတစ္စင္းနဲ႔ တစ္ရြာ၀င္တစ္ရြာထြက္ လူနာေတြ လုိက္ကုေပးေနတဲ့ ႐ိုး႐ိုး ဂ်ီပီဆရာ၀န္ေလးလည္း အလားတူေကာင္းတာပါပဲ။ ထူးထူးခၽြန္ခၽြန္မရွိလွလို႔ MRCP၊ FRCS ဆိုတဲ့ ေတာ္၀င္ဘြဲ႔ႀကီးေတြလည္းမရ၊ အေနာက္ႏိုင္ငံႀကီးေတြဆိုတာလည္း မေရာက္ခဲ့ရေပမယ့္ ေက်းရြာဇနပုဒ္ကေလးေတြက ဆင္းရဲသူ ဆင္းရဲသားမ်ားအဖို႔ေတာ့ အဲဒီဂ်ီပီေလးဟာ တကယ့္လူ႔အဖိုးတန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ႏွလံုးအတုကို ပထမဆံုး ပံုစံထုတ္ ျပဳလုပ္ၿပီး လူနာကိုတပ္ဆင္ေပးခဲ့တဲ့ အေမရိကန္လူမ်ိဳးဆရာ၀န္ ေဒါက္တာ ဂ်ားဗစ္ဆိုတာ အဲဒီေတာသူေတာင္သားမ်ား အဖို႔ေတာ့ ဘာမွမဟုတ္ပါဘူး။

ဂ်ားဗစ္က သူတို႔ဆီမလာ
ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ Dr.Jarvit ေဒါက္တာဂ်ားဗစ္က သူတို႔ဆီလာတာမွ မဟုတ္တာ။ သူတို႔ရဲ႔ ေတာဆရာ၀န္ေလးကေတာ့ ညႀကီးမင္းႀကီး ပိုးထိလို႔သြားေခၚလည္း အိပ္ရာထဲကထၿပီး လုိက္လာတာပဲ။ ရြာကလက္သည္ မႏိုင္ေတာ့လို႔ ေစာင္ပုခက္ႀကီးနဲ႔သယ္လာတဲ့ ေမြးလူနာကိုလည္း သူ႔အိမ္ေရွ႔ခန္းမွာပဲ ေစာင္ကာၿပီး ညႇပ္ဆြဲေမြးေပးလိုက္တာပဲ။ ထန္းေလွ်ာလို႔ ခါး႐ိုးက်ိဳးသြားတဲ့လူနာဆိုရင္လည္း သူကိုယ္တုိင္ ေထာ္လာဂ်ီစီးၿပီး ၿမိဳ႔ေဆး႐ံုအေရာက္ လုိက္ပို႔ေပးလိုက္တာပဲ။ အခေၾကးေငြတို႔ဘာတို႔ စကားထဲထည့္ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ ထဖိုဦးထည္က (ထန္းဖိုဦးထန္းလ်က္) ကေလးျဖစ္ျဖစ္၊ ပဲေပၚခ်ိန္ပဲ၊ ႏွမ္းေပၚခ်ိန္ႏွမ္း၊ စပါးေပၚခ်ိန္စပါး၊ တစ္ေတာင္းတေလ လက္ေဆာင္ေပးကန္ေတာ့လိုက္ရင္ ၿပီးတာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ေဒါက္တာခရစၥတီယန္ဘားနဒ္ႀကီး ဘယ္ေလာက္ေတာ္ေတာ္၊ ေဒါက္တာ ဂ်ားဗစ္ ဘယ္ေလာက္ခၽြန္ခၽြန္ သူတို႔အတြက္ေတာ့ သူတို႔ေတာဆရာ၀န္ေလးေလာက္ အဖိုးမတန္ပါဘူး။

လုပ္ရပ္နဲ႔ သတ္မွတ္သင့္
ဘ၀မွာ ေအာင္ျမင္တယ္၊ လူ႔အဖိုးတန္ျဖစ္တယ္ဆုိတာကို ရလဒ္နဲ႔ မသတ္မွတ္ဘဲ လုပ္ရပ္နဲ႔သတ္မွတ္သင့္တယ္ ထင္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတာက ကုိယ္က ဘာပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန ဘယ္ေနရာ ဘယ္ေဒသပဲ ေရာက္ေနေရာက္ေန ကုိယ့္အလုပ္ ကုိယ့္တာ၀န္ကို ေက်ပြန္ေအာင္လုပ္ေဆာင္ဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မာစတာဘြဲ႔ေတြ၊ ပါရဂူဘြဲ႔ေတြ မရလို႔ ပါေမာကၡႀကီး ျဖစ္မလာဘဲ ေတာေက်ာင္းမူလတန္းဆရာေလးပဲ ျဖစ္ေစဦးေတာ့၊ ေက်ာင္းဆရာရဲ႔တာ၀န္ကို ေက်ာင္းဆရာပီသစြာ ထမ္းေဆာင္တယ္ဆိုရင္ လူ႔အဖိုးတန္လို႔ သတ္မွတ္ရမွာပါပဲ။ ေက်ာင္းဆရာက က်ဴရွင္ျပစားၿပီး ခ်မ္းသာေအာင္ လုပ္ေနရင္ေတာ့ ဘြဲ႔ေတြ ဘယ္ႏွထပ္ကြမ္းပဲရေနရေန ဘာပါေမာကၡႀကီးပဲျဖစ္ေနျဖစ္ေန အာစရိယဂုေဏာအနေႏၱာဆိုတဲ့ထဲ ထည့္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ေက်ာင္းဆရာမဟုတ္ဘဲ အသျပာဆရာ ျဖစ္သြားလို႔ပါ။

ရပိုင္ခြင့္လို႔ မထင္နဲ႔
ကုိယ္တိုင္ေရးခဲ့တဲ့စာေတြက ဒီလိုစာမ်ိဳးေတြပါ။ ေက်ာင္းဆရာလုပ္တုန္းကလည္း ဒါမ်ိဳးေတြပဲ သင္ခဲ့ပါတယ္။ လူျဖစ္လာခုိက္ လူ႔တာ၀န္ေက်ဖို႔၊ ေက်ာင္းဆရာက ေက်ာင္းဆရာတာ၀န္ေက်ဖို႔၊ ဆရာ၀န္က ဆရာ၀န္တာ၀န္ေက်ဖို႔၊ ၀န္ထမ္းက ၀န္ထမ္းတာ၀န္ေက်ဖို႔ စတာေတြပါ။ ၿပီးေတာ့ ဒီလိုတာ၀န္ေက်တယ္ဆိုတာလည္း ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္လုပ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူ႔ဆီကမွ ဘာအခြင့္အေရးကိုမွ ရယူပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ ေက်းဇူးတင္ခံထုိက္တယ္လို႔ မယူဆဖို႔ ဆိုတာမ်ိဳးေတြပါ။ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ အရည္အခ်င္းကို ရမွတ္နဲ႔ အကဲမျဖတ္ရင္ စာေမးပြဲကို ခိုးခ်တာတို႔ အျခားမသမာမႈျပဳတာတို႔ ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ အလားတူပဲ လူတစ္ေယာက္ရဲ႔ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ အရည္အခ်င္းကို ရာထူးအဆင့္အတန္းတို႔၊ ေငြေၾကးနဲ႔ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာတို႔နဲ႔ အကဲမျဖတ္ရင္ လာဘ္စားတာတို႔၊ အထက္ဖားေအာက္ဖိ လုပ္တာတို႔ ရွိမယ္မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ေအာင္ျမင္မႈပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူ႔အရည္အခ်င္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူ႔တန္ဖိုးပဲျဖစ္ျဖစ္ အကဲျဖတ္ရာမွာ ရလဒ္နဲ႔မၾကည့္ဘဲ လုပ္ရပ္နဲ႔သာ ၾကည့္သင့္တယ္လို႔ ထင္ျမင္ယူဆမိေၾကာင္းပါခင္ဗ်ာ။

( Weekly Eleven News Journal အတြဲ ၄၊ အမွတ္ ၄၄ မွ ျပန္လည္ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္ )